سنگ کورین چیست؟ مزایا و معایب سنگ کورین

سنگ کورین, روشویی کورین

سنگ کورین “Corian” یک نوع سنگ مصنوعی است که از مخلوطی از مواد معدنی و رزین ساخته می‌شود. این محصول توسط شرکت DuPont ابتدا تولید شد و در حال حاضر متعلق به شرکت Corian Design است. برخلاف سنگ‌های طبیعی مانند گرانیت یا مرمر که در طبیعت یافت می‌شوند، Corian قابل تولید و فرم دهی به شکل‌ها و طرح‌های مختلف است.

سنگ کورین, روشویی کورین

سنگ مصنوعی کورین چیست؟

کورین یک ماده مصنوعی مهندسی شده همانند کوارتز است. کورین از ترکیب پلیمرهای اکرلیک با سایر مواد معدنی و سنگی تولید می‌شود. مخلوط مواد به قالب‌هایی برای ایجاد ورق‌های کورین ریخته می‌شوند. این ترکیب باعث به وجود آمدن برخی از ویژگی‌ها و مزایایی می‌شود که در دیگر متریال‌ها مانند گرانیت یا مرمر و … دیده نمی‌شود.

کورین یک نام تجاری برای یک نوع سنگ مصنوعی است که توسط دوپونت در سال ۱۹۶۷ اختراع شد. این سنگ به مرور زمان به طور فزاینده‌ای محبوب شد. با این حال از زمان ثبت اختراع دوپونت برندهای دیگر نسخه‌های خود را از این سنگ مصنوعی رو نمایی کردند مانند: استارون (سامسونگ)، ال جی، هانکس و …

تفاوت در میزان ترکیب مواد بین تولید کنندگان مختلف وجود دارد اما در آخر نتیجه همانند سنگ مصنوعی کورین است. از عمده مصارف آن مصرف خانگی برای صفحه روی کابینت‌ها، دیوارپوش، سرویس های بهداشتی و …. . همچنین در مکان‌های تجاری همانند مراکز بهداشتی، درمانی، آزمایشگاه‌ها، هتل، رستوران، بانک، فرودگاه و … است.

مزایا و معایب سنگ کورین

مزایا:

  1. تنوع طرح و رنگ: Corian در یک طیف وسیعی از رنگ‌ها و طرح‌ها در دسترس است، به طوری که می‌توان آن را با دکوراسیون داخلی سازگار کرد.
  2. مقاومت در برابر خراشیدگی: سطح Corian مقاومت بالایی در برابر خراشیدگی دارد و باعث می‌شود که آن برای محیط‌های با استفاده فراوان مانند آشپزخانه‌ها و حمام‌ها مناسب باشد.
  3. سهولت در تعمیرات: در صورت خراشیدن یا آسیب دیدن سطح Corian، می‌توان آن را تعمیر یا بازسازی کرد.
  4. مقاومت در برابر لکه‌ها: Corian به طور طبیعی مقاوم در برابر لکه‌ها است و به راحتی قابل تمیز کردن است.

معایب:

  1. حساسیت به حرارت: Corian به طور عمده حساس به حرارت است و در برابر قرار گرفتن نهاده‌های گرم، آسیب می‌بیند.
  2. تحمل با وزنه‌های سنگین: Corian نسبتاً نرم‌تر است و نمی‌تواند با وزنه‌های سنگین تحمل زیادی داشته باشد.
  3. قابل شکستن: Corian حساسیت به ضربه دارد و ممکن است در صورت برخورد با اشیاء سخت، شکسته شود.

برخی کاربردهای کورین

از آنجا که این سنگ مصنوعی ضد لک، ضد آب ،ضد زنگ و ضد جرم و آنتی باکتریال است پس یک متریال مناسب برای مکان هایی مانند آشپزخانه، سرویس بهداشتی، آزمایشگاه، مراکز درمانی، مطب و … است که رعایت بهداشت در آنها ضروری است.

مراقبت و نگهداری کورین

سنگ مصنوعی کورین به طور حرفه ای و بدون هیچ گونه درزی ساخته و نصب می شود. بدین معنی که یک قسمت بادوام بدون نیاز به هر گونه مهر و موم ایجاد می‌شود. با کمی مراقبت از سطوح کورین درخشندگی و جلوه‌ی اولیه این سطوح مانند روز اول خود باقی می‌ماند. نگهداری درست از سطوح کورین به مراقبت مناسب و اجتناب از چند اقدام کلیدی است که می‌تواند باعث آسیب شود.

تعمیرات و پولیش

مسئله تعمیر کورین یک ویژگی بسیار مهم برای این سنگ مهندسی شده است.  تمام قسمت‌های یک صفحه کورین به یک رنگ و طرح است به این معنی که اگر یک قطعه لمینت یا سرامیک خراشیده شود شما رنگ‌های متفاوتی را داخل آن مشاهده خواهید کرد اما برای این سنگ مصنوعی این طور نیست و شما متوجه خواهید شد که تمام قسمت‌ها از همان رنگ و بافت است. این بدین معنی است تمام لکه‌ها و خراشیدگی‌ها بر روی سطح کورین به آسانی قابل تعمیر می‌باشد تعمیرات کوچک کورین اغلب چیزی بیش تر از یک پلیش یا سمباده ساده نیست. و در صورت ایجاد خراش های عمیق و فرورفتگی‌ها با جایگزین یک قطعه کورین دیگر قابل تعمیر است.

Veraberto blog

مقالات مشابه

چوب پلی وود
در دهه‌های اخیر، مصالح ساختمانی پیشرفت چشمگیری را تجربه کرده‌اند. یکی از این مصالح نوآورانه،...
سنگ کوارتز
سنگ کوارتز یکی از جدیدترین سنگ‌هایی است که در همه نوع سطوح خصوصا صفحه روشویی...
از بین بردن رسوب شیرآلات
آب سخت، به دلیل وجود مواد معدنی مثل کلسیم و منیزیم و مواد دیگری همچون...
سرویس بهداشتی از جمله مکان‌هایی است که به صورت مرتب به نظافت نیاز دارد. روشویی...
با توجه به سبک و طراحی مدرن خانه‌های جدید استفاده از ملزومات مدرن و لوکس،...
داشتن کشو یکی از ملزومات مهم و کاربردی در کابینت‌های روشویی و انواع دکور و...
از من بپرس
پیمایش به بالا