سنگ روشویی کوارتز

سنگ کوارتز

سنگ کوارتز یکی از جدیدترین سنگ‌هایی است که در همه نوع سطوح خصوصا صفحه روشویی استفاده می‌شود.

بهترین نوع روشویی آن است که به راحتی تمیز شود و لک را به خودش نگیرد و یا برای تمیز کردن آن اگر خواستیم از مواد شوینده شیمیایی استفاده کنیم آسیبی به آن وارد نشود.

کوارتز چیست ؟

ماده اصلی تشکیل دهنده سنگ کوارتز، سیلیس می‌باشد. سیلیس جز سخت‌ترین و مقاوم‌ترین مواد طبیعی است که درجه سختی آن 7 است. سیلیس بصورت پودر میکرونیزه و نوعی رزین مخصوص تبدیل به سنگ کوارتز یکپارچه می‌گردد. از این‌رو ویژگی سیلیس به سنگ کوارتز منتقل شده و باعث می‌شود مقاومت بالایی در برابر خط و خش داشته باشد.

کوارتز در واقع یک سنگ طبیعی است که با مقداری مواد مصنوعی ترکیب شده و ورق های سنگ با ابعاد مختلف ایجاد می کند. بنابراین به کوارتز نه سنگ مصنوعی می توان گفت نه سنگ طبیعی و در برخی موارد از آن به عنوان «سنگ مهندسی شده کوارتز» یاد می کنند.

مزایا و معایب سنگ کوارتز

مزایا:

  1. مقاومت بالا: سنگ کوارتز دربرابر خراش، ضربه و حرارت مقاومت بالایی دارد، بنابراین در برابر آسیب‌های ناشی از روزمرگی و استفاده روزانه تحمل پذیر است.
  2. نژاد ضد باکتری: بخشی از ویژگی‌های طبیعی سنگ کوارتز، مقاومت آن در برابر رشد و پراکنده شدن باکتری‌ها می‌باشد، بنابراین سنگ کوارتز به عنوان یک سطح ضد باکتری موثر است.
  3. ظاهر زیبا: سنگ کوارتز در مجموعه‌ای از الگوها و رنگ‌های متنوع در دسترس است و می‌تواند به طراحی داخلی و خارجی فضاها زیبایی و استحکام بدهد.
  4. بی‌نیازی از نگهداری و نگهداشت: سنگ کوارتز کم تحرک بوده و نیاز به پالیش و سِل ندارد. همچنین، در برابر ضربات و خط‌های سطحی مقرون به صرفه تر از سایر مواد همچون سنگ مرمر یا چوب است.

معایب:

  1. آشکار شدن در برابر حرارت بالا: در صورتی که سنگ کوارتز به طور مستمر با حرارت بالا در معرض قرار گیرد، ممکن است به هم تراکم شود و آسیب‌هایی مانند ترک‌ها و گسل‌ها در سطح آن ایجاد شود.
  2. هزینه‌ی بالا: معمولاً سنگ کوارتز نسبت به گزینه‌های دیگری مانند سنگ مصنوعی یا سنگ طبیعی، هزینه‌ی بیشتری دارد.
  3. در صفحات ساخته شده با سنگ مصنوعی کوارتز درزها قابل مشاهده هستند.

باید توجه داشت که هر فردی ممکن است از طریق بررسی مزایا و معایب متمایز خویش، نیازها و ترجیحات خود را تشخیص دهد و سپس تصمیم بگیرد که آیا استفاده از سنگ کوارتز برای وی مناسب است یا خیر.

انواع رنگ بندی

در ساختار سنگ مصنوعی کوارتز از رنگدانه‌ها استفاده می‌شود. برای همین رنگ و طرحهای متنوعی از سنگ مهندسی کوارتز وجود دارد. طیف رنگ‌ها آن قدر متعدد است که در انتخاب رنگ هماهنگ و متناسب با دکوراسیون منزل خود هیچ مشکلی پیدا نخواهید کرد.

برندهای سنگ کوارتز :

سنگ های کوارتز موجود در ایران به دو دسته ابرانی و اسپانیایی (کره ای) تقسیم می‌گردد .

برند سنگ های کوارتز ایرانی : سنگ کوارتز توتم فلات سنگ ، سنگ کوارتز برد استون ، سنگ کوارتز آذرین پارس ، سنگ کوارتز کاینداستون

سنگ کوارتز اسپانیایی و کره ای : سنگ کوارتز سایلستون اسپانیا ، سنگ کوارتز هنستون کره

روش‌های نگهداری :

از مزایای نگهداری سنگ کوارتز مراقبت آسان سنگ کوارتز است. بنابراین با کمی مراقبت ازسطوح سنگ کوارتر بعد از سال ها مثل روز اول به نظر میرسد و در اغلب موارد استفاده از یک پارچه مرطوب برای تمیز کردن آن کافی است.

سنگ کوارتز مقاومت بالایی در برابر خراش، لکه و گرما دارد. از وارد آوردن فشار بیش از حد به سنگ کوارتز خودداری کنید. لکه‌های خانگی نظیر قهوه، آبلیمو، روغن زیتون، سرکه، لوازم آرایش و دیگر مواد مشکلی برای سنگ کوارتز بوجود نمیاورد، فقط از مواد شیمیایی خیلی قوی اجتناب کنید. در ضمن اگر یک چوب کبریت روشن روی سطح سنگ کوارتز افتاد نگران نشوید چون به سطح آسیبی نمی‌رساند، اما از قرار دادن وسایل داغ بر روی سنگ کوارتز خودداری کنید.

تمیز کردن لکه‌های معمولی سنگ کوارتز:

در اکثر موارد استفاده از آب و صابون و شوینده های ملایم برای حفظ درخشش سطح سنگ کوارتز کافی است . در صورت لزوم پاک کننده‌های معمول غیرساینده را روی اسفنج یا پارچه مرطوب ریخته و سطح سنگ کوارتز را با آن تمیز نموده و سپس کاملا با آب بشویید.

#

برچسب ها

Veraberto blog

مقالات مشابه

سنگ کورین, روشویی کورین
سنگ کورین “Corian” یک نوع سنگ مصنوعی است که از مخلوطی از مواد معدنی و...
چوب پلی وود
در دهه‌های اخیر، مصالح ساختمانی پیشرفت چشمگیری را تجربه کرده‌اند. یکی از این مصالح نوآورانه،...
از بین بردن رسوب شیرآلات
آب سخت، به دلیل وجود مواد معدنی مثل کلسیم و منیزیم و مواد دیگری همچون...
سرویس بهداشتی از جمله مکان‌هایی است که به صورت مرتب به نظافت نیاز دارد. روشویی...
با توجه به سبک و طراحی مدرن خانه‌های جدید استفاده از ملزومات مدرن و لوکس،...
داشتن کشو یکی از ملزومات مهم و کاربردی در کابینت‌های روشویی و انواع دکور و...
از من بپرس
پیمایش به بالا